Coneix bé la teva empresa i la teva competència
Localitza la teva competència a les xarxes socials, investiga com les gestionen i si tenen un pla establert. Quants missatges publiquen? Contesten els comentaris? Quin to utilitzen? Quin tipus de hashtags fan servir?
Analitza la comunicació d’altres empreses
Cercar referents sempre ajuda a tenir una visió molt més àmplia sobre com comunicar els missatges de la teva empresa. Per això és aconsellable fixar-se en companyies que tinguin una estratègia de xarxes clara i efectiva.
Fixa’t uns objectius
Aquest punt és molt important. Els objectius que defineixis han de ser realistes, i per a això cal tenir clar per què estàs a la xarxa social que tries i què vols aconseguir amb això.
Defineix el missatge que vols transmetre
El missatge ha de ser clar i concís en totes les xarxes socials. El llenguatge i el to han d’estar adaptats al teu client ideal i als objectius que t’hagis definit.
Planifica els temps
És important que tinguis un calendari per saber què vols publicar exactament en cada moment. Estableix un rang temporal (dos / quatre mesos) per a planificar les teves xarxes socials.
Dedica temps a cadascuna i planifica quantes vegades a la setmana vols publicar i quin contingut compartiràs.
Medeix els resultats
El que no es mesura, no es pot millorar. Has de comprovar si has aconseguit els teus objectius i conèixer com han estat rebudes les teves publicacions. D’aquesta manera pots veure si l’estratègia que has definit funciona o si hi ha algun punt que has de millorar.