Utilitzar el correu electrònic per vendre

Recursos

Saber fer una campanya d’email màrqueting pot ser tan fàcil com seguir un tutorial, però crear una estratègia ja és una altra cosa totalment diferent. Aquí et comparteixo els passos estratègics que has de seguir si vols utilitzar el correu electrònic com a eina de venda i fidelització.

Determinar els objectius

Què vols obtenir de la persona que rep el missatge?
Vols informar de les teves ofertes?
Vols feedback per millorar el teu servei d’atenció a client?
Vols obrir una negociació?

Segmentar

Has de tenir clar el teu client ideal, a part d’això quan facis servir el correu electrònic com a canal de venda i fidelització has de poder segmentar correctament als teus subscriptors. Pots segmentar una llista de subscriptors pels seus hàbits, els interessos d’oci que tenen, el seu lloc de residència, etc.

Elements complementaris

A partir d’aquest punt ens posem a treballar en els diferents elements que faran més rendible vendre i fidelitzar gràcies al correu electrònic. Per on ens arriben els subscriptors? Els donem alguna cosa a canvi del seu correu electrònic? El contingut dels correus els porta a diferents llocs? Ens ha comprat abans?

Freqüència i tipus de continguts

Per estratègies de venda és recomanable enviar un correu electrònic a la setmana, però si pots enviar més perfecte, això si, sempre és millor qualitat que quantitat.

Si et vols centrar en la fidelització pots ser més intensius però sempre vigilant el nombre de baixes en relació a la seva freqüència.

Eines d’automatització

Existeixen moltes plataformes per a enviaments, és important analitzar que necessitem i que podem necessitar. En la majoria dels casos segurament podem començar amb MailChimp.

Analitzar els resultats i corregir

  • Taxa d’obertura.
  • Taxa de rebot.
  • Taxa de clics.
  • Taxa de conversió.
  • Taxa de baixes.
  • Taxa de denúncia.
  • ROI / ROAS.