Subvencions per digitalitzar comerços a Barcelona

Recursos

L’objectiu és facilitar la transformació digital del comerç i la restauració de barri i crear avantatges competitius, millorar el nivell de maduresa i donar resposta a les noves necessitats dels consumidors digitals.

La nova línia de subvencions és de 500.000 euros i busca afavorir la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració de barri. A més, serà ampliable en cas que el nombre de sol·licituds ho requereixi. Es podrà sol·licitar a partir del 22 de juliol a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona o a les oficines d’atenció ciutadana per a les persones físiques que no estiguin obligades a relacionar-se amb l’Administració de manera telemàtica, i la quantia de la subvenció serà del 50% del cost de projecte amb un màxim de 7.500 euros per sol·licitud.

Poden accedir a aquests ajuts els establiments següents, sempre que estiguin situats en planta baixa a peu de carrer i tinguin domicili fiscal a Barcelona:

  • Establiments comercials individuals de venda al detall.
  • Parades de mercats municipals. La resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall en quedaran exclosos.
  • Establiments comercials individuals que prestin algun dels serveis següents:
    • Tallers i serveis de reparacions mecànics
    • Serveis fotogràfics i audiovisuals
    • Copisteries i arts gràfiques
    • Serveis de reparacions
    • Agències de viatges detallistes
    • Tintoreries i bugaderies
    • Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
    • Servei de menjar preparat i càtering
    • Bars i restaurants
    • Clíniques veterinàries amb botiga física

D’acord amb aquestes necessitats, la línia d’ajuts anirà destinada a quatre tipus de projectes:

  • Presència bàsica o àmplia a internet.
  • Presència activa a internet.
  • Transformació de l’establiment en comerç i restauració digital.
  • Digitalització dels processos de l’establiment.

Mercat web únic per al conjunt del comerç de la ciutat

S’està impulsant la creació d’un mercat web que inclogui totes les plataformes existents i els establiments del conjunt de la ciutat. Aquesta plataforma permetria als clients comprar directament productes o serveis i també accedir als webs propis de cada servei. Es preveu que aquesta eina aplegui les diferents plataformes existents amb l’objectiu d’apostar per una única plataforma com a espai agregador de la venda en línia.

Aquest agregador permetrà disposar, entre altres utilitats, de les següents:

  • Filtre de botigues per productes comercialitzats: llibres, electrònica, joguines, animals de companyia, perruqueries.
  • Mapa per districtes i barris per conèixer totes les botigues en una determinada zona en què s’apliqui un filtre per tipus de producte.
  • Informació de cada una de les botigues.
  • Enllaç a WhatsApp o a un servei de xat o missatgeria instantània o videotrucada.
  • Sistema de reserva de cita prèvia per internet.
  • Possibilitat de pagament per via telemàtica.
  • Informació de sistema d’entrega o recollida, o sistema de seguiment de l’enviament i lliurament.
  • Horaris especials per a la gent gran i altres col·lectius.
  • Màrqueting: recomanacions de productes similars, secció de comentaris i personalització del web de cada botiga.

En el mateix sentit, s’està treballant també en un mercat web dels 42 mercats municipals de Barcelona, que es preveu que estigui operatiu a finals d’any. La idea seria que tots els mercats tinguessin la seva pròpia “finestra” a la plataforma, amb totes les parades que vulguin participar de cada equipament.