L’objectiu és facilitar la transformació digital del comerç i la restauració de barri i crear avantatges competitius, millorar el nivell de maduresa i donar resposta a les noves necessitats dels consumidors digitals.
La nova línia de subvencions és de 500.000 euros i busca afavorir la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració de barri. A més, serà ampliable en cas que el nombre de sol·licituds ho requereixi. Es podrà sol·licitar a partir del 22 de juliol a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona o a les oficines d’atenció ciutadana per a les persones físiques que no estiguin obligades a relacionar-se amb l’Administració de manera telemàtica, i la quantia de la subvenció serà del 50% del cost de projecte amb un màxim de 7.500 euros per sol·licitud.
Poden accedir a aquests ajuts els establiments següents, sempre que estiguin situats en planta baixa a peu de carrer i tinguin domicili fiscal a Barcelona:
- Establiments comercials individuals de venda al detall.
- Parades de mercats municipals. La resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall en quedaran exclosos.
- Establiments comercials individuals que prestin algun dels serveis següents:
- Tallers i serveis de reparacions mecànics
- Serveis fotogràfics i audiovisuals
- Copisteries i arts gràfiques
- Serveis de reparacions
- Agències de viatges detallistes
- Tintoreries i bugaderies
- Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
- Servei de menjar preparat i càtering
- Bars i restaurants
- Clíniques veterinàries amb botiga física
D’acord amb aquestes necessitats, la línia d’ajuts anirà destinada a quatre tipus de projectes:
- Presència bàsica o àmplia a internet.
- Presència activa a internet.
- Transformació de l’establiment en comerç i restauració digital.
- Digitalització dels processos de l’establiment.
Mercat web únic per al conjunt del comerç de la ciutat
S’està impulsant la creació d’un mercat web que inclogui totes les plataformes existents i els establiments del conjunt de la ciutat. Aquesta plataforma permetria als clients comprar directament productes o serveis i també accedir als webs propis de cada servei. Es preveu que aquesta eina aplegui les diferents plataformes existents amb l’objectiu d’apostar per una única plataforma com a espai agregador de la venda en línia.
Aquest agregador permetrà disposar, entre altres utilitats, de les següents:
- Filtre de botigues per productes comercialitzats: llibres, electrònica, joguines, animals de companyia, perruqueries.
- Mapa per districtes i barris per conèixer totes les botigues en una determinada zona en què s’apliqui un filtre per tipus de producte.
- Informació de cada una de les botigues.
- Enllaç a WhatsApp o a un servei de xat o missatgeria instantània o videotrucada.
- Sistema de reserva de cita prèvia per internet.
- Possibilitat de pagament per via telemàtica.
- Informació de sistema d’entrega o recollida, o sistema de seguiment de l’enviament i lliurament.
- Horaris especials per a la gent gran i altres col·lectius.
- Màrqueting: recomanacions de productes similars, secció de comentaris i personalització del web de cada botiga.
En el mateix sentit, s’està treballant també en un mercat web dels 42 mercats municipals de Barcelona, que es preveu que estigui operatiu a finals d’any. La idea seria que tots els mercats tinguessin la seva pròpia “finestra” a la plataforma, amb totes les parades que vulguin participar de cada equipament.