Per què el teu petit comerç hauria de tenir un podcast?

Recursos

Actualment milions de negocis elaboren continguts en diversos formats i al mateix temps, cada persona escull el format que millor s’adapta a les seves necessitats i preferències per conèixer l’actualitat de cada negoci.

Per això, alguns petits comerços han començat a produir continguts en format podcast, pel fet que atreu cada vegada més l’interès del públic, principalment de les persones que passen molt de temps al transport públic o utilitzen el telèfon mòbil amb freqüència.

Això passa perquè es tracta d’una forma simple d’estar informat o aprendre més sobre algun assumpte, sense haver de deixar de fer alguna activitat que la persona estava fent abans, com fer esport o rentar els plats. A més, en el context actual de confinament pot ser un entreteniment perfecte.

Des de cat-Commerç et volem ajudar a crear un podcast de qualitat i atractiu per als teus clients.

Què és un podcast?

Abans d’explicar-te com crear un podcast, és important que entenguis exactament el que és aquest tipus de contingut.

Els podcasts són arxius d’àudio transmesos per Internet, que funcionen bàsicament com una ràdio digital. La diferència amb la ràdio és que la transmissió no està subjecta a un espai o estació de ràdio determinada. Les persones es poden subscriure i rebre una notificació de quan s’ha publicat un episodi i escoltar-lo quan vulgui.

Per escoltar un podcast hi ha diferents sistemes, però els més coneguts són Apple Podcasts, iVoox, Spotify o Pocket Casts.

Passos per crear un podcast

Crear un podcast no ha de suposar tot un repte, sobretot si es comença pel més bàsic. Per això volem compartir amb tu 5 passos bàsics a seguir per crear un podcast per al teu petit comerç.

1. Tria un tema

El primer pas ha de fer és seleccionar el tema que abordarà el podcast.

Pensa en els continguts que agradaran a les persones que siguin més properes al teu comerç.

Pots crear un calendari editorial per abordar diferents temes sempre seguint una mateixa línia editorial.

2. Fes un guió

Abans de començar a gravar cada episodi, et proposem que elaboris un guió simple del que parlaràs.

El guió ha de contenir només els temes principals i diverses anotacions amb dades difícils de memoritzar i informació que no es pot oblidar, com el nom d’un producte o el seu preu.

No pretenguis llegir el guió directament perquè el podcast perdrà bastant ritme si no tens una bona locució.

3. Equip per gravar

Crear un podcast requereix de poca inversió i recursos tècnics, el punt més important és el micròfon.

Et detallem l’equip bàsic per començar el podcast de la teva botiga:

Ordinador. Ha de tenir espai en el disc dur i no ser un equip molt antic.

Micròfon. Pots utilitzar uns auriculars del mòbil amb micròfon si no tens capacitat d’inversió, si vols que el so sigui de més qualitat aquest micròfon es fantàstic.

A més de preocupar-te de l’equip de gravació, has de tenir cura del lloc de gravació. L’ambient ha de ser silenciós i si pot ser amb poc eco.

4. Edició del podcast

Després de gravar el podcast, cal editar-lo, perquè arribi als oients amb l’aspecte més atractiu possible. També pots incloure alguna pista o cortineta sonora per donar-li ritme a cada episodi.

Per més que l’ambient escollit sigui silenciós, és comú que apareguin alguns sons no desitjats en l’enregistrament o desnivells de l’àudio. En aquesta etapa, aquests detalls han de ser corregits perquè tot el material sigui comprensible.

Per editar la gravació tens diferents alternatives, amb Audacity podràs gravar i editar el podcast de la teva botiga fàcilment.

5. Publica el podcast

Una vegada que has editat l’episodi i tens l’arxiu de so, és hora de pujar-lo a un allotjament de podcast com iVoox, Spotify o Spreaker, per posar tres exemples d’allotjaments especialitzats en podcast.

Si vols aprendre més sobre el fenomen del podcasting i com pots aplicar-ho a la teu petit comerç, o tens qualsevol dubte, pots contactar-nos aquí.