“Correos” t’obre la porta al comerç electrònic

Recursos

Fa anys que el comerç local ha de fer un canvi de paradigma, principalment per l’evolució dels hàbits de consum però també per arribar una mica més lluny i traspassar les fronteres del barri o el poble.

Segons un estudi realitzat per GoDaddy a més de 400 pimes i autònoms, sis de cada deu creuen que només podran combatre els efectes adversos de la Covid-19 les empreses digitalitzades. D’aquests, un 37% li hauria agradat disposar d’una pàgina web i el 24% dels enquestats apostaria ara per incorporar una botiga online per afegir un nou canal de venda.

Però els desitjos d’aconseguir més volum de negoci xoquen amb la realitat, només un 25% dels comerços ven a través d’Internet a l’estat espanyol. En moltes ocasions, la manca de temps o recursos per a la inversió, o el simple desconeixement de l’ecosistema digital, tanca les portes als petits comerços.

Per aquesta raó, “Correos” ara crea un Marketplace que vol connectar productors locals, artesans i petits agricultors amb els seus clients a través d’Internet.

Només cal navegar uns minuts per la web de “Correos Market” per entendre l’abast del projecte. Oli d’oliva i vins amb denominació d’origen, productes ecològics, artesania…, la pàgina presenta fins a sis categories: alimentació, begudes, artesania, moda, llar i salut i bellesa.

Registrar-se és tant fàcil com omplir el formulari web i, un cop acceptats els requisits d’admissió, podràs començar a publicar els productes. A partir d’aquí, pots gestionar directament les comandes i integrar-los en el sistema de paqueteria de Correus, fent molt més fàcil completar la cadena de subministrament des del taller a la casa de client. Entre els criteris exigits per “Correos” estan que el producte sigui elaborat, creat o tractat a l’estat espanyol; que es compleixin totes les normatives sanitàries i laborals vigents o un manifest interès per les matèries primeres naturals, un origen determinat com a segell de qualitat o la potenciació artística dels processos de creació. Per a l’usuari, facilitats: com si de qualsevol altre ecommerce de confiança es tractés, el procés és tan senzill com seleccionar el producte i triar un mètode de pagament i una modalitat d’enviament.