Com crear un compte a WhatsApp Business pel teu comerç?

Recursos

WhatsApp Business t’ofereix moltes possibilitats per al teu negoci o comerç, ara és el moment que aprenguis a configurar-lo pas a pas.

1. Descarrega l’aplicació de WhatsApp Business

Per descarregar l’aplicació, únicament has de dirigir-te a la botiga oficial d’aplicacions del teu sistema operatiu i baixar-la.

Tant si el teu telèfon es Android com si utilitzes un dispositiu d’Apple, pots utilitzar de manera gratuïta aquesta eina professional.

Abans de descarregar l’aplicació, tingues en compte el següent:

  • Si ja tens un compte de WhatsApp Messenger, pots transferir el teu compte fàcilment, inclosos l’historial de xats i els arxius multimèdia, a un nou compte de WhatsApp Business.
  • El teu historial de xats no es podrà tornar a transferir a WhatsApp Messenger si decideixes deixar d’utilitzar l’aplicació WhatsApp Business.
  • Pots fer servir aplicacions WhatsApp Business i WhatsApp Messenger de forma simultània, sempre que els comptes estiguin associats a números de telèfon diferents. No és possible tenir un sol número de telèfon per a les dues aplicacions al mateix temps.

2. Verifica el teu comerç a WhatsApp Businnes

La primera vegada que fas servir WhatsApp Business et demanarà que confirmis i verifiquis el número de telèfon del teu comerç.

En aquest moment, pots restaurar el teu compte des d’una còpia de seguretat. Aquí has de decidir si comences des de zero o amb missatges i converses ja començades i guardades al teu WhatsApp.

3. Entra i configura el perfil del comerç

Un cop hagis fet clic a «Restaura» o «Evita», segons les teves preferències, l’eina de missatgeria passarà a carregar les converses, si n’hi ha, i et permetrà accedir a la pàgina d’inici on triar les teves preferències.

El primer que has de fer és introduir el nom del teu comerç, fes-ho bé, si s’ha de canviar caldrà començar de nou tot el procés. En aquest moment també pots escollir una foto o logotip per al perfil.

Després d’això, ja podràs començar a utilitzar l’aplicació; però cal fer un pas més per completar tots els detalls importants. Dins del menú de xats, prem en el símbol amb tres cercles verticals de dalt a la dreta i, en el desplegable, entra a l’opció “Configuració”.

Configuració comerç WhatsApp Business
Configuració comerç WhatsApp Business

Aquí, a més de poder canviar l’estat prement en el nom, el que de debò t’interessa és l’apartat “Configuració d’empresa” que apareix només entrar.

El perfil d’empresa a WhatsApp Business consta d’una sèrie de camps que pots completar per donar més informació als clients, són els següents:

  • Foto: Si vols canviar la foto de perfil del teu negoci, fes clic sobre la foto actual.
  • Adreça del comerç: l’adreça es pot emplenar amb text i/o ubicar-a un mapa.
  • Categoria del comerç: tria la categoria que representa millor el teu comerç (alimentació, formació, moda…).
  • Descripció: afegeix una descripció del teu comerç.
  • Horari comercial: una informació molt útil pels clients és l’horari comercial o d’atenció de peticions i consultes. Pots triar entre sempre obert, només amb cita o personalitzat.
  • Correu electrònic: indica aquí l’adreça de correu electrònic que vols que els clients facin servir per contactar amb tu.
  • Web: pots afegir fins a dues adreces web relacionades amb el teu comerç

Un cop hagis emplenat tota la informació del teu comerç només l’hauràs de guardar.

4. Etiqueta les teves converses

Ja has configurat el teu perfil de WhatsApp Business pel teu comerç o negoci, ara pots començar a categoritzar als teus clients (o potencials) amb els que hagis mantingut converses per tenir un millor control de la base de dades.

De la mateixa manera, si vols afegir alguna etiqueta addicional pots fer-ho amb el símbol (+).

5. Missatges predefinits i automàtics a WhatsApp Business

Per poder implementar l’automatització de «respostes ràpides», has d’entrar al «Menú de tres punts> Configuració> Configuració de l’Empresa«. Aquí pots triar entre editar tres tipus de missatges:

  • Benvinguda.
  • Absència.
  • Respostes ràpides.

Enviar missatges de benvinguda.

Pots enviar automàticament un missatge de benvinguda als teus clients quan t’escriuen per primera vegada o després d’un període de 14 dies d’inactivitat des de l’última vegada que et van escriure.

Per establir un missatge de benvinguda:

  • Toca el botó de Menú> Configuració d’empresa> Missatge de benvinguda.
  • Activa Enviar missatge de benvinguda.
  • Toca en el missatge per a editar-lo.

A la llista de destinataris, selecciona una d’aquestes opcions:

  • Tots, per enviar un missatge de benvinguda a totes les persones que t’enviïn un missatge fora de l’horari comercial.
  • Els que no estan a la llibreta de contactes, per enviar un missatge de benvinguda a tots els contactes que no tinguis guardats a la llibreta de contactes.
  • Tots excepte …, per enviar un missatge de benvinguda a tots els contactes excepte a alguns específics.
  • Enviar només a …, per enviar un missatge de benvinguda a contactes específics.

Desa els canvis.

Important: Els missatges de benvinguda només s’envien quan el telèfon té una connexió a Internet activa.

Enviar missatges d’absència

Quan no estiguis disponible o estiguis fora del comerç, pots establir un missatge d’absència perquè s’enviï a tots o alguns dels teus contactes. Pots programar els missatges d’absència perquè s’enviïn a certes hores, per exemple, durant l’horari de tancament del negoci.

Per establir missatges d’absència:

  • Toca el botó de Menú> Configuració d’empresa> Missatge d’absència.
  • Activa Enviar missatge d’absència.
  • Toca en el missatge per a editar-> OK.

A la secció d’Horari, toca i tria entre aquestes opcions:

  • Enviar sempre, per enviar un missatge automatitzat sempre.
  • Horari personalitzat, per enviar un missatge automatitzat només durant un horari específic.
  • Fora de l’horari comercial, per enviar un missatge automatitzat fora de l’horari comercial. Aquesta opció només està disponible si has establert el teu horari comercial al teu perfil.

A la llista de destinataris, pots seleccionar una d’aquestes opcions:

  • Tots, per enviar un missatge a totes les persones que t’enviïn un missatge fora de l’horari comercial.
  • Els que no estan a la llibreta de contactes, per enviar un missatge a tots els contactes que no tinguis guardats a la llibreta de contactes.
  • Tots excepte …, per enviar un missatge a tots els contactes excepte a alguns específics.
  • Enviar només a …, per a enviar un missatge a contactes específics.

Desa els canvis.

Important: Els missatges d’absència només s’envien quan el telèfon té una connexió a Internet activa.

Enviar respostes ràpides

Amb les respostes ràpides, pots crear dreceres al teclat per als missatges que envies més sovint. Pots fer servir respostes ràpides per a missatges de text i multimèdia, com GIF, fotografies i vídeos.

Per establir respostes ràpides:

  • Toca el botó de Menú> Configuració d’empresa> Respostes ràpides.
  • Toca Afegeix (+).
  • Escriu el missatge de la resposta ràpida o adjunta un arxiu multimèdia.
  • Estableix la drecera de teclat per a la resposta ràpida.
  • Escriu la paraula clau per a la resposta ràpida.

Pots seleccionar fins a 3 paraules clau per missatge per identificar ràpidament la resposta ràpida. Això és útil quan tens múltiples respostes ràpides guardades.

Toca Desa.

Per utilitzar les respostes ràpides:

  • Obre un xat.
  • En el quadre de text, toca la barra / seguida de la drecera de la resposta ràpida que ja hagis creat.
  • Selecciona la resposta ràpida. El missatge de la teva resposta ràpida apareixerà en el quadre de text.
  • Pots editar el missatge o simplement toca Envia.

Finalment, pots fer un seguiment dels missatges que s’han llegit, que contestat, etc.

I amb aquests 5 passos tindràs configurat el perfil per al teu comerç o negoci i podràs fer avançar el teu comerç a Internet.