Instagram Shopping és la funcionalitat que ofereix Instagram perquè els perfils dels comerços puguin etiquetar en les seves publicacions i en les seves “stories” productes de la mateixa manera que etiqueten als usuaris.
A cada publicació es poden etiquetar fins a 5 productes i 20 si és un carrusel. Punxant sobre l’etiqueta els usuaris coneixen el nom del producte i el seu preu.
Per a poder activar aquesta funcionalitat és necessari:
- Tenir una pàgina de Facebook.
- Que el compte d’Instagram sigui un perfil d’empresa.
- Que el compte d’Instagram ja tingui activitat.
- Que els productes siguin físics (no és possible en serveis) i estiguin disponibles en una botiga online.
- Haver donat d’alta els productes en un catàleg de Facebook.
Avantatges d’un perfil d’empresa a Instagram
Amb un perfil d’empresa a Instagram podràs consultar el número de seguidors, l’abast de les publicacions i les interaccions que has aconseguit, a banda podràs activar l’opció de dirigir trànsit a una pàgina web des de les “stories” si tens més de 10.000 seguidors al perfil d’empresa.
A més, una de les principals avantatges és que podràs etiquetar productes. Aquesta funció és la que més ens interessa si el nostre objectiu és vendre a través d’Instagram.
També podràs crear respostes automàtiques a través de missatges directes i parlar amb els teus seguidors d’una forma més controlada. També podràs utilitzar l’eina de Facebook “Creator Studio” per programar publicacions.
Finalment, podràs fer publicitat dels teus productes a través d’Instagram, i arribar a més persones amb uns recursos mínims.
Com activar la teva botiga online a Instagram?
Si compleixes tots els requisits només et queda seguir els següents passos per activar la teva botiga online al perfil d’Instagram:
- Dirigeix-te als ajustos del teu perfil d’Instagram.
- Clica a productes.
- Selecciona el catàleg de productes.
- I ja hauràs configurat la teva botiga.
Una vegada tens habilitada la teva botiga online a Instagram, has de pujar les imatges i etiquetar els productes.
Selecciona els productes que vols etiquetar, tria l’opció de ‘etiquetar productes’. Escriu el nom i accepta.
Ja tens els productes etiquetats!
Aquí et deixem un enllaç en el que podràs trobar més informació sobre Instagram Shopping.
Avantatges d’utilitzar Instagram Shopping
- Obrir un nou canal de venda.
- Més trànsit des d’Instagram cap a la teva pàgina web. Quan un possible comprador fa clic directament a un producte arriba a la teva pàgina web.
- Augmentar el número de comandes, l’usuari d’Instagram agraeix la immediatesa. Ara podràs augmentar les teves vendes i saber exactament quins arriben des d’Instagram.
- Tindràs un nou espai en el que posicionar la teva botiga a banda dels buscadors com Google, Yahoo o Bing.