“Cada vegada som més conscients de l’impacte que tenen les nostres accions”

Recursos

Avui entrevistem la Júlia i l’Amadeu que han agafat el relleu de les fundadores de BitsyBags.

Bitsy Bags és una empresa que va sorgir de la necessitat de reduir els plàstics d’un sol us per a la compra de fruites i verdures i fer-ho amb estil, amb bosses elegants, que no s’embrutessin o poguessin quedar tacades en un moment i que fossin resistents al pes i al ús.

Després d’una gran recerca de materials, teixits i mètodes de producció vam arribar al disseny actual de les Bitsy, unes bosses 100% de polièster negre, un fil usat per a la industria de l’automòbil, molt resistent, que no destenyeix i amb el qual es redueix moltíssim el consum d’aigua i emissions de CO2 (a comparació amb la majoria de teixits d’altres bosses reutilitzables, que solen ser blanques tractades amb agents agressius per al planeta).

Com tota la bossa és de polièster es pot llançar al contenidor groc sense haver de separar cap de les seves parts, però amb la garantia de que les bosses tenen una durabilitat superior a cinc anys, estalviant més de 1.000 bosses de plàstic d’un sol ús.

Imatge de les Bitsy Bags

Heu detectat un augment de la consciència individual respecte a les deixalles i els plàstics?

Evidentment cada vegada som més conscients de l’impacte que tenen les nostres accions. Es cert que hi ha a qui li costa molt fer el canvi quan està acostumat a unes rutines o productes, però creiem que sobretot a les escoles i amb els infants i joves es on s’està veient més aquest canvi, aquesta consciencia de no embrutar, emportar-te les deixalles generades quan vas a la natura (fins i tot recollir alguna que no havies generat tu), i sobretot, consumir d’una manera més conscient amb l’ajuda de cantimplores o ampolles per reomplir, carmanyoles per a l’entrepà enlloc de fer servir paper d’alumini a diari…

Malgrat això, creiem que encara hi ha molta feina per fer a nivell ciutadà i es un aspecte que ha de recaure en l’administració. Per molta campanya o conscienciació que puguem fer les marques o empreses que ens dediquem a frenar l’impacte de la petjada humana, a vista del consumidor som empreses amb l’objectiu de vendre. Per tant, els ajuntaments haurien de fer campanyes molt més fortes, que es dediquin a educar i conscienciar a la societat, a donar alternatives, solucions i fins i tot, sancions molt més contundents a pràctiques poc verdes.

Quines eines utilitzeu per promocionar Bitsy Bags? Xarxes socials, pàgina web, correu electrònic…,

Som a les xarxes socials com Instagram, Facebook, Twitter… Tenim pàgina web on pretenem conscienciar als nostres clients i on poden comprar els nostres productes.
També fem servir mailings per mantenir informats als clients de les nostres novetats, en aquest punt sobretot ens dirigim a les botigues, que son l’altre espai on els clients poden tenir-nos presents físicament.

La COVID us ha afectat?

Evidentment. A l’inici de la quarantena, al març, quan els consumidors ja havíem aconseguit entrar a comprar amb els nostres envasos reutilitzables a fruiteries i altres establiments, se’ns va negar el dret de fer servir els nostres envasos per por al contagi…

Actualment, tot i que l’Agencia Catalana de Seguretat Alimentària ha donat les pautes per seguir mantenint la seguretat i poder fer servir els nostres envasos, la informació encara queda molt diluïda i molts establiments segueixen obligant a fer servir els seus envasos i bosses de plàstic d’un sol ús.

Com sorgeix la necessitat de canviar la web?

Feia temps que teníem la sensació de tenir una web poc atractiva i creiem que no reflectia el caràcter i les intencions de les bosses BitsyBags. Per això vam decidir actualitzar el disseny i millorar l’experiència de compra, molt més clara i ràpida.

Ara a la nova web l’usuari pot entendre les motivacions i objectius de Bitsy, pot veure les diferents bosses i packs que oferim i també tenen la possibilitat de personalitzar l’etiqueta de les bosses, sobretot enfocat a botigues, empreses y events corporatius.

Quan es recuperi la “normalitat”, potenciareu els canals físics de venda?

Sens dubte es un aspecte que intentem seguir mantenint actualment, però encara rebem força negatives de botigues que veuen molt atractiu el producte però que creuen que ara no es el moment d’implementar. Si que tenim altres clients que han augmentat vendes ja que una part de la societat te més consciencia ambiental des de la pandèmia.

Així que si arribem a aquesta “normalitat” que ens preguntes, i amb els objectius de desenvolupament sostenible 2030 sobre la taula, i amb la actual prohibició de la gratuïtat d’entrega de les bosses de plàstic, esperem haver despertat més consciències i que les Bitsy i altres mètodes per a comprar a granel siguin una realitat molt més present.